Yamaha RD 350 årgang 1973

Klar til syn

Den lille er landet i forhaven, og nu starter så det hele om igen. Jeg mener, det er fjerde MC jeg skal klargører til syn af mine egne cykler. Jeg tænker at en grundig vask er sagen, som det første. Derefter er den oliepumpen og så koblingen der skal ordnes.

Så er den lille ny landet i forhaven

Ja, der er nok at gå igang med at ordne. Tænker en god og grundig vask at starte med. Derefter er det olie pumpen, og så koblingen. Og så bliver det nok det kosmetiske der skal kigges lidt på.

Her skal der vist kigges grundigt efter, knappen til at skifte mellem langt og kort lys, ja det er en lille skrue. og så ser de godt irret ud, de skal pudses kraftigt op, males og nye decals på.

Så er jeg startet på opgaven

Tankdæksel:

Første ting der måtte tilses var tank dækslet, for det kunne ikke lukkes. Låsen og låsestaget mangler. Jeg fik indsat et stag, lavet af et stykke fjeder, det vil være stærkt nok til at blive der, og holde til atdækslet åbnes og lukkes. Låsen må jeg undvære for nu, dækslet kan stadig åbnes uden besvær, når jeg ved hvordan det skal gøres.

Oliepumpe:

Næste opgave var at renovere oliepumpen (Yamalube enheden). Har indkøbt et rep. sæt til lejligheden, som består af nogle pakdåser (Seals) og et par pakninger.

Pumpen er noget beget at se på, og den olie der var tilbage i den, var vist af noget ældre dato. Så jeg har startet min ultralydsrenser op. og inden delene blive lagt i den, fik det hele en omgang Bremserens.

Jeg tager altid billeder af afmonterings rækkefølgen.

Så var det et tur i Ultralydsrenseren.

Så var det bare at få samlet den igen, nu med nye pakdåser og pakninger. Ja kunne ikke dy mig, dækslet fik lige en tur i poler maskinen.

Karburatore:

Så blev det tid til at få kigget på de to karburatore. Det var nemt nok at få den afmonteret fra motoren. Alle slanger blev klippet, gemt med noter til hvor de kom fra, så nye kan sættes på samme sted. Der er sat sports luftfiltere, ala KN typen på (var på da jeg købte cyklen). så jeg skulle også forholde mig til dette, når det gælder mainjets og pilotjets. og blev anbefalet et gå fra den originale størrelse mainjet 140 til en 190, og pilotjet 25 til en størrelse 27,5. så nye jets blev indkøbt, sammen med nye pakninger svømmerventilsæder.

Ja de er noget beskidte, så en ordenlig vask og så i ultralydsrensekarret

Nu er de renset efter alle kunstens regler og samlet igen, med alle de nye dele. Jeg må vente med at finde ud af om de mainjets og pilotjets størrelser jeg var anbefalet, også er det der fungerer på cyklen, til jeg er færdig med motor og får samlet hele cyklen igen.

Jeg fandt undervejs ud af, at svømmehusene var byttet rundt, så Chokeren ville ikke fungerer. Så den fejl blev også ordnet.