Yamaha DT175 Årgang 1995.

Klar til syn

Vel hjemme i garagen, var det nu tid til at gøre den klar til syn.

Fik den til en nogenlunde god pris, så der er luft til at gøre lidt ud af det.

Der var nok at tage fat på. Den kunne køre, ja, men mange steder trængte til at blive fixet. Så som lejer og bøsninger generelt over det hele. Så det var bare at starte fra en ende og tage tyren ved hornene.

Sæt i gang.

Bagbremsen sad fast, den var ikke til at rykke ud af stedet. Så det første jeg gik i gang med var dem. Nye bremsebakker og hjul lejer var indkøbt. Bøsningerne til bagsvingeren havde det heller ikke godt, så de skulle også skiftes.

Efterhånden som jeg fik gået den efter i sømmene, så skulle potten, forhjuls lejer i forgaflen, bremsebakker foran, og ikke mindst skulle der nye dæk på, samt et nyt kædekit og tandhjul. Alt blev indkøbt, og så i gang med opgaven.

Undervejs i processen, lignede det hele noget der var løgn. Så jeg gik også i gang med at gå stel og bagsvinger efter for rust. Heldigvis er det hele kun overflade rust, viste det sig.

Så bagsvingeren blev slebet helt i bund, og fik en god kan maling.

Stellet kommer til at vente med sin gennemgribende overhaling, men det kommer.

Bøsningerne i svingarmen sidder rigtig godt fast. Det tog mig 4 timer at få dem ud

Pakningen mellem motorblok og cylinder var gået i stykker, og skulle også skiftes. Det er lidt besværligt, når motor stadig sidder i stellet, skal jeg hilse og sige.

Ja, de gamle lejer ser ikke for godt ud. Det ene kunne slet ikke bevæge sig, det sad fuldstændig fast.

Hjalp med nye lejer.

Fik hevet de gamle dæk af, uden større problemer. Men havde da helt glemt hvordan det er at sætte nye knopdæk på igen. Ha her måtte jeg for en gangs skyld give op. Og fælge og dæk blev sendt til Ellehammer MC I Karlslunde. Den opgave kunne han godt klare. Så det fik han lov til.

Nu skal cyklen så bare samles igen, det tog en lille uges tid at fikse den. Og 2 aftner at samle den, og så var den klar til syn. Den gik selvfølgelig igennem uden anmærkninger.